Polityka prywatności i plików cookies
Polityka prywatności i plików cookies
Witaj w Polityce prywatności i cookies Izabeli Ciastoń-Pałus.
Zapraszam Cię do zapoznania się z informacjami na temat przetwarzania danych osobowych w związku z kontkaktem oraz zakupami na profilu Instagram: @izacreates. Znajdziesz tu m.in. zasady, cele i podstawy prawne przetwarzania danych, informacje o odbiorcach danych i o przysługujących Ci prawach.
Kontaktując się ze mną w celu zakupu przekazujesz swoje dane osobowe dobrowolne. Jest to jednak niezbędne w celu prawidłowego sformalizowania zamówienia oraz podpisania umowy.
Ta polityka prywatności dotyczy także przetwarzania przeze mnie danych osobowych osób, które kontaktują się ze mną i/lub dokonują zakupów w następujących miejscach:
To miejsce nazywam dalej „Platformą”.
Kto jest Administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jest Izabela Ciastoń-Pałus prowadząca działalność nierejestrowaną w rozumieniu art. 5 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców, adres do doręczeń: Kościelniaka 127, 41-409 Mysłowice,
(dalej: „Administrator”).
Skontaktuj się ze mną
We wszystkich sprawach związanych z ochroną Twojej prywatności, możesz kontaktować się z Administratorem pisząc na adres e-mail ciaston.i@gmail.com lub pisząc na Instagram DM na @izacreates.
Informuję, że w związku z brakiem takiego obowiązku, nie wyznaczyłam Inspektora Ochrony Danych Osobowych.
ZNACZENIE POJĘĆ
Użyte w tym dokumencie pojęcia oznaczają:
1. ZAKRES OBOWIĄZYWANIA POLITYKI
Ta Polityka ma zastosowanie do Przetwarzania przez Administratora danych osobowych Użytkownika, pozyskiwanych podczas korzystania z Serwisu.
Administrator przetwarza Dane osobowe Użytkownika w zakresie niezbędnym do korzystania z funkcjonalności Serwisu, świadczenia usług, zawierania i realizacji umów. Administrator może także przetwarzać dane, pozwalające na identyfikację urządzenia, za pomocą którego korzystasz z Serwisu, np. adresy IP, identyfikatory internetowe, dane uzyskiwane z plików cookies. W połączeniu z innymi danymi, dane te mogłyby potencjalnie umożliwiać identyfikację Użytkownika. Wykorzystywane są w celu umożliwienia identyfikacji sesji Użytkownika, dostosowania wyświetlanych treści oraz w celach statystycznych. Szczegółowe cele Przetwarzania danych opisane zostały w pkt. 3. Polityki.
W przypadku wchodzenia Użytkownika w interakcje z Administratorem za pośrednictwem Platformy, administrator danej Platformy jest samodzielnym administratorem danych osobowych użytkownika, co oznacza, że niezależnie od Administratora ustala cele i sposoby przetwarzania danych Użytkownika, zgodnie z treścią Polityki.
2. SPOSÓB ZBIERANIA DANYCH OSOBOWYCH
Większość danych osobowych przetwarzanych przez Administratora to dane pochodzące od samego Użytkownika, podane dobrowolnie w procesie korzystania z Serwisu, zawierania umowy, zapisu do Newslettera, zakładania konta Użytkownika w Serwisie, w związku ze świadczeniem na rzecz Użytkownika usług itp.,
Administrator przetwarza także dane publicznych kont/profili Użytkownika wchodzącego w interakcje z Administratorem przez platformy społecznościowe.
Pozostałe dane osobowe, które mogą być przetwarzane przez Administratora są to dane zbierane automatycznie, służące celom analitycznym, statystycznym oraz w celu dopasowania usług do potrzeb Użytkownika.
3. CELE, ZAKRES, PODSTAWY I CZAS PRZETWARZANIA DANYCH ORAZ OBOWIĄZEK/DOBROWOLNOŚĆ PODANIA DANYCH OSOBOWYCH
Dane osobowe mogą być przetwarzane w poniższych celach na wskazanych podstawach prawnych, w wymienionym zakresie i przez podany okres:
Zakres danych: Dane niezbędne do zawarcia i realizacji umowy: imię, nazwisko, nazwa kraj/region, ulica, kod pocztowy, miasto, numer telefonu, adres e-mail. Opcjonalnie: numer NIP, nazwa firmy. Ponadto numer IP, z którego dokonano zamówienia oraz dane identyfikujące zamówienie. Opcjonalnie – w zależności od tego jakiego świadczenia dotyczy umowa – inne, podane przez Użytkownika Dane osobowe.
Czy podanie danych jest konieczne? Podanie danych jest dobrowolne, jednak niezbędne do zawarcia i wykonania umowy. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości zawarcia i wykonania umowy.
Podstawa prawna:
Czas przetwarzania: Przez czas trwania umowy, a następnie do czasu upływu terminu przedawnienia roszczeń z tytułu zawartej umowy oraz w celu wywiązania się z obowiązków księgowo – podatkowych i w celach archiwalnych i statystycznych, w tym w celu identyfikacji klienta powracającego;
Zakres danych: Dane osobowe zawarte w treści zgłoszenia reklamacyjnego lub oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
Podanie danych jest dobrowolne, jednak niezbędne do zgłoszenia reklamacji lub złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości rozpoznania zgłoszenia reklamacyjnego i realizacji prawa do odstąpienia od umowy.
Czy podanie danych jest konieczne? Podanie danych jest dobrowolne, jednak niezbędne do obsługi zgłoszenia reklamacyjnego i oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości rozpoznania zgłoszenia/oświadczenia.
Podstawa prawna:
art. 6 ust. 1 lit. c RODO (niezbędność do wykonania obowiązku prawnego Administratora. tj. rozpoznania prawidłowego zgłoszenia reklamacyjnego i realizacja prawa do odstąpienia od umowy) w zw. Z odpowiednimi przepisami dotyczącymi odstąpienia od umowy i odpowiedzialności za zgodność z umową,
Czas przetwarzania: Do czasu zakończenia procedury reklamacyjnej lub realizacji prawa do odstąpienia od umowy, a następnie do czasu upływu terminu przedawnienia roszczeń z tytułu zawartej umowy, oraz w celu wywiązania się z obowiązków księgowo – podatkowych i w celach archiwalnych i statystycznych;
Zakres danych: Imię, adres poczty elektronicznej.
Podanie danych jest dobrowolne, jednak niezbędne do zawarcia i wykonania umowy o dostarczanie Newslettera. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości zawarcia i wykonania umowy (brak możliwości otrzymywania Newslettera).
Czy podanie danych jest konieczne? Podanie danych jest dobrowolne, jednak niezbędne do zawarcia i wykonania umowy o świadczenie usługi. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości zawarcia i wykonania umowy.
Podstawa prawna:
Czas przetwarzania: Przez czas realizacji umowy, do momentu rezygnacji z subskrypcji Newslettera i następnie w celu ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń związanych z umową lub obrony przed roszczeniami – do czasu przedawnienia roszczeń oraz w celu możliwości wykazania legalności zawarcia i wykonania umowy o dostarczanie Newslettera;
Zakres danych: Adres poczty elektronicznej, wizerunek, imię i/lub nazwisko oraz inne dane podane w treści korespondencji. Administrator przetwarza także numer IP, z którego wysłano wiadomość.
Czy podanie danych jest konieczne? Podanie danych jest dobrowolne, jednak niezbędne do uzyskania odpowiedzi na wiadomość. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości nawiązania kontaktu korespondencyjnego i uzyskania odpowiedzi na wiadomość.
Podstawa prawna:
Czas przetwarzania: Do czasu skutecznego wniesienia sprzeciwu lub wycofania zgody lub osiągnięcia celu przetwarzania, a następnie w celach archiwalnych, dla udokumentowania przebiegu wymiany korespondencji;
Zakres danych: Adres email, imię i nazwisko lub nazwa Użytkownika, opcjonalnie nazwa witryny internetowej Użytkownika, wizerunek, dane zawarte w treści opinii/komentarza. Przetwarzamy także numer IP, z którego opublikowano opinię.
Czy podanie danych jest konieczne? Podanie danych jest dobrowolne, jednak niezbędne do opublikowania opinii/komentarza/relacji. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości opublikowania opinii/komentarza/relacji.
Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO (niezbędność w celu realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora, tj. udzielenia odpowiedzi na przesłaną wiadomość oraz w celach realizacji marketingu bezpośredniego).
Czas przetwarzania: Przez czas dostępności w serwisie lub do czasu wycofania zgody na publikację, a następnie w celach archiwalnych, dla ewentualnego ustalenia i dochodzenia roszczeń związanych z komentarzem/opinią lub obrony przed roszczeniami – do czasu przedawnienia roszczeń;
Zakres danych: Dane niezbędne do wystawienia faktury VAT lub innego dokumentu sprzedaży: imię i nazwisko, firma, adres prowadzenia działalności, numer NIP.
Czy podanie danych jest konieczne? Podanie danych jest dobrowolne, jednak niezbędne do otrzymania faktury i realizacji obowiązków księgowych i podatkowych Administratora. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości zawarcia umowy sprzedaży i otrzymania dokumentu sprzedaży.
Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek Administratora wynikający z przepisów podatkowych i księgowych).
Czas przetwarzania: Przez wskazany prawem czas obowiązkowego przechowywania dokumentacji innej niż dokumentacja podatkowo – księgowa oraz do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń związanych z realizacją obowiązków księgowych i podatkowych;
Zakres danych: Anonimowe dane analityczne i statystyczne zgromadzone przez zewnętrzne narzędzia dostarczane przez podmioty trzecie.
Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na realizowaniu działań marketingowych).
Czas przetwarzania: Do czasu wniesienia sprzeciwu;
Zakres danych: Archiwizacją mogą, ale nie muszą być objęte wskazane Dane osobowe, związane z określoną umową zawartą między Użytkownikiem a Administratorem, mogące rodzić w przyszłości określone roszczenia.
Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na zapewnieniu sobie możliwości wykazania określonych faktów w przyszłości, w tym w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami).
Czas przetwarzania: Do czasu określonego przepisami prawa przedawnienia roszczeń z poszczególnych tytułów lub utraty przydatności;
Zakres danych: Dane publicznie dostępne, wskazane w profilu Użytkownika na danej Platformie, w tym potencjalnie wizerunek, a także dane zawarte w treści ewentualnej korespondencji. W zależności od funkcjonalności Platformy, informacje o aktywności Użytkownika na profilu Administratora na Platformie, dane zawarte w treści komentarzy i publikacji zamieszczanych przez Użytkowników.
Czy podanie danych jest konieczne? Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne w celu korzystania z profilu Administratora w danym Serwisie. Konsekwencją niepodania danych jest brak możliwości korzystania z profilu Administratora w danym Serwisie.
Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na utrzymaniu i obsłudze serwisu oraz prowadzeniu stron Administratora na platformach społecznościowych, realizacja marketingu bezpośredniego, a także wchodzeniu w interakcje z Użytkownikami serwisu i platform społecznościowych).
Czas przetwarzania: Przez czas dostępności tych danych w publicznym profilu Użytkownika na danej platformie społecznościowej i w ramach tej platformy oraz do czasu usunięcia przez Użytkownika korespondencji wysyłanej za pośrednictwem platform społecznościowych;
Zakres danych: Anonimowe dane statystyczne o zachowaniu Użytkownika w Serwisie, a w przypadku zalogowanego Użytkownika również dane konta Użytkownika, adres IP.
Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony interes Administratora polegający na analizie informacji o zachowaniu Użytkownika w Serwisie, w tym zbieranych automatycznie jak Google Analytics, Cookies lub Meta Pixel) w celu optymalizacji działań Administratora, w tym działań marketingowych i reklamowych).
Czas przetwarzania: Do czasu wniesienia sprzeciwu;
Zakres danych: Dane niezbędne do wykonania obowiązków prawnych związanych z ochroną Danych osobowych, w zależności od rodzaju obowiązku i zakresu danych niezbędnych do jego wykonania.
Podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek Administratora wynikający z przepisów prawa dotyczących ochrony danych osobowych) oraz art. 6 ust. 1 lit. f RODO uzasadniony interes Administratora w postaci archiwizacji dokumentacji.
Czas przetwarzania: Do czasu wniesienia sprzeciwu lub przez czas odpowiedzialności Administratora określony przepisami prawa.
4. ODBIORCY DANYCH OSOBOWYCH I PRZEKAZYWANIE DANYCH OSOBOWYCH DO PAŃSTW TRZECICH (POZA EOG)
Administrator w celu zapewnienia efektywnej realizacji usług korzysta ze wsparcia starannie dobranych podmiotów trzecich. W związku z tym, Twoje dane osobowe mogą być przekazywane tym podmiotom. Dobierając podmioty do współpracy, Administrator każdorazowo weryfikuje zapewnianie przez nie odpowiednego poziomu ochrony danych osobowych oraz zapewnia, aby przekazywanie danych Użytkowników odbywało się na podstawie obowiązujących przepisów dotyczących ochrony danych osobowych.
Odbiorcami Danych osobowych przetwarzanych przez Administratora są:
Odbiorcami danych mogą być także:
Administrator ma obowiązek, stosownie do przepisów obowiązującego prawa, ujawnienia wybranych informacji dotyczących Użytkownika uprawnionym, właściwym organom bądź osobom trzecim, które zgłoszą żądanie udzielenia takich informacji, oparte się na odpowiedniej podstawie prawnej.
Przekazywanie danych do państwa trzecich
Administrator korzysta z usług podmiotów, które mogą przekazywać dane osobowe poza Europejski Obszar Gospodarczy. Podmioty, z którymi współpracuje Administrator, zapewniają ochronę Danych osobowych i procedury bezpieczeństwa zgodne z wymogami RODO. Z informacjami na temat ochrony danych osobowych tych podmiotów możesz zapoznać się klikając w odpowiedni link: Google LLC; Meta.
5. ZAUTOMATYZOWANE PRZETWARZANIE DANYCH, PROFILOWANIE
Twoje Dane osobowe nie są przetwarzane w sposób zautomatyzowany, za pomocą narzędzi i technologii śledzących (w tym w formie profilowania).
6. TWOJE PRAWA
Zgodnie z RODO, Użytkownik ma prawo do:
Powyższe uprawnienia nie przysługują bezwzględnie, w niektórych sytuacjach podlegają bowiem ograniczeniom, wynikającym z obowiązujących przepisów prawa.
W razie pytań lub wątpliwości związanych z ochroną Twoich danych, skontaktuj się z Administratorem, korzystając z danych kontaktowych zamieszczonych na wstępie. W treści wiadomości wskaż żądanie oraz uzasadnij je. Twoje zgłoszenie zostanie rozpatrzone w ciągu 30 dni.
Możesz także cofnąć udzieloną zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Cofnięcie to nie ma wpływu na przetwarzanie danych do czasu zgłoszenia cofnięcia. Cofniecie zgody nie uprawnia do żądania usunięcia danych przetwarzanych w celach archiwalnych i dowodowych.
7. PLIKI COOKIES I TECHNOLOGIE ŚLEDZĄCE
Czym są cookies i jak działają?
Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są na urządzeniu końcowym Użytkownika. Służą one umożliwieniu prawidłowego korzystania z funkcjonalności Platformy.
Pliki cookies pozwalają rozpoznać urządzenie Użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb. Ponadto służą do celów analitycznych i statystycznych oraz celów reklamowych.
Cookies mogą być odczytywane przez system Administratora (cookies własne) lub systemy podmiotów trzecich (cookies zewnętrzne). Cookies mogą być usuwane po zamknięciu przeglądarki (cookies sesyjne) lub przechowywane dalej, w celu zapamiętania przeglądarki Użytkownika przy kolejnej wizycie na Platformie (cookies trwałe). Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer odwiedzin Użytkownika w Serwisie i dokonywanych przez niego czynności.
Zgoda na cookies i ustawienia cookies
Podczas pierwszej wizyty, Serwis wyświetla informację o plikach cookies wraz z możliwością zmiany ustawień przeglądarki. Brak działania i dalsze korzystanie z Serwisu są równoznaczne z udzieleniem zgody na wykorzystywanie plików cookies zgodnie z ustawieniami przeglądarki Użytkownika.
Użytkownik może dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących plików cookies (wszystkich lub tylko niektórych). Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach przeglądarki internetowej. Wyłączenie lub ograniczenia stosowania plików cookies może jednak wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne w Serwisie, w tym uniemożliwić prawidłowe korzystanie z tych funkcjonalności. Użytkownik może także korzystać z trybu incognito przeglądarki, wówczas historia wizyty w Serwisie nie zostanie zapisana, a wszystkie pliki cookies utworzone podczas wizyty w Serwisie w trybie incognito zostaną usunięte wraz z zamknięciem przeglądarki.
Jakie pliki cookies wykorzystuje Serwis?
W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
Serwis wykorzystuje pliki cookies i technologie śledzące podmiotów trzecich.
Instagram – https://help.instagram.com/519522125107875?helpref=page_content,
8. LOGI SERWERA
Korzystanie z Serwisu oznacza przesyłanie zapytań do serwera przechowującego dane Serwisu. Zapytanie jest przechowywane w logach serwera na tym serwerze. Logi służą administrowaniu Serwisem i obejmują: adres IP, datę i czas serwera, informacje o przeglądarce internetowej i systemie operacyjnym. Logi nie służą identyfikacji Użytkownika.
9. NEWSLETTER
Podanie Twoich Danych osobowych w formularzu zapisu do newslettera jest dobrowolne, ale niezbędne do świadczenia tej usługi (otrzymywania newslettera). Zapis do newslettera oznacza zgodę na otrzymywanie informacji handlowych i marketingowych. Dane, które przekażesz mi w związku z zapisem do Newslettera (imię, adres e-mail), będą przetwarzane także przez dostawcę Usługi Newsletter.
Dostawcą usługi Newsletter w ramach Serwisu jest __________. Dostawca usługi newslettera rejestruje aktywność Użytkownika związaną z Newsletterem.
Aby poznać szczegółowe informacje na temat przetwarzania danych przez __________, zapoznaj się z polityką prywatności dostępną tutaj.
Możesz wycofać zgodę na dostarczanie newslettera przez wypisanie się z newslettera, używając przycisku zamieszczonego w stopce każdej wiadomości Newsletter lub przesyłając żądanie Administratorowi. Możesz także wnieść sprzeciw wobec przetwarzania Twoich Danych osobowych.
10. AKTUALIZACJA POLITYKI PRYWATNOŚCI
Administrator zastrzega sobie prawo do zmian w treści Polityki w szczególności w sytuacji, gdy wymaga tego rozwój Serwisu, wymagania technologiczne lub zmiana przepisów prawa. Dane osobowe Użytkownika przetwarzane są zgodnie z aktualną na moment przetwarzania Polityką.
Użytkownik posiadający aktywne konto Użytkownika w Serwisie, zostanie poinformowany o zmianie treści Polityki w terminie minimalnym 7 dni przed wejściem w życie nowej treści Polityki.