Regulamin sprzedaży

Regulamin sprzedaży

Witaj w Sklepie https://www.instagram.com/izacreates/!
W tym Regulaminie znajdziesz wszystkie najważniejsze informacje dotyczące kontaktu i zakupów na moim profilu, w tym moje i Twoje prawa i obowiązki. Nie obawiaj się, wszystko jest wyjaśnione prostym językiem. Akceptacja regulaminu jest konieczna do złożenia zamówienia.
Ten Regulamin sprzedaży dotyczy wszystkich zamówień na towary zawieranych na odległość.
Dziękuję za Twoje zaufanie!

Nawigacja po Regulaminie:

§ 1. KIM JESTEM
§ 2. JAK MOŻESZ SIĘ ZE MNĄ SKONTAKTOWAĆ
§ 3. INFORMACJE OGÓLNE
§ 4. TOWARY I TOWARY NA ZAMÓWIENIE
§ 5. DOSTAWA TOWARÓW
§ 6. JAK ZAMÓWIĆ PRZEZ SKLEP
§ 7. JAK ZAMÓWIĆ PRODUKT, KTÓREGO NIE MA W SKLEPIE
§ 8. ZAWARCIE UMOWY
§ 9. ZGODNOŚĆ TOWARU Z UMOWĄ
§ 10. ODSTĄPIENIE OD UMOWY
§ 11. PRZEDSPRZEDAŻ I AKCJE PROMOCYJNE
§ 12. USŁUGI ŚWIADCZONE DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
§ 13. UMOWY Z PRZEDSIĘBIORCAMI
§ 14. TREŚCI UŻYTKOWNIKÓW
§ 15. PRAWO AUTORSKIE I LICENCJA
§ 16. ROZWIĄZYWANIE SPORÓW
§ 17. DANE OSOBOWE I PLIKI COOKIES
§ 18. WYJAŚNIENIE POJĘĆ
§ 19. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§ 1. KIM JESTEM

Sprzedającą jestem ja, Izabela Ciastoń-Pałus, prowadząca działalność nierejestrowaną w rozumieniu art. 5 ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców,
adres do doręczeń: Kościelniaka 127, 41-409 Mysłowice,
adres e-mail: artstudio@izaciaston.pl

§ 2. JAK MOŻESZ SIĘ ZE MNĄ SKONTAKTOWAĆ

1. Żeby się ze mną skontaktować, wybierz jedną z opcji:

2. Jako dostawca usług pośrednich w rozumieniu Aktu o usługach cyfrowych, wyznaczyłam elektroniczny punkt kontaktowy, umożliwiający bezpośredni i szybki kontakt ze mną pod adresem e-mail artstudio@izaciaston.pl. Ten sam punkt kontaktowy służy do bezpośredniego kontaktu z organami państw członkowskich, Komisją Europejską i Radą Usług Cyfrowych.

§ 3. NFORMACJE OGÓLNE

  1. Co możesz zamówić

  • gotowe towary: obrazy, rysunki.
  • • towary na zamówienie: obrazy, rysunki
    (wszystko, co możesz u mnie zamówić, nazywam łącznie produktami).

  2. Gdzie obowiązuje Regulamin

Ten Regulamin dotyczy umów zawieranych w sposób w nim opisany.

  3. Ceny

Ceny produktów są cenami końcowymi, podanymi w złotych polskich. Nie stosuję indywidualnego dostosowania cen.

  4. Informacje o produktach

Wszystkie ważne informacje o produktach, takie jak ich cechy i cena, znajdziesz w opisie produktu na stronie. Informacje o produktach nie są ofertą, lecz zaproszeniem do zawarcia umowy.

  5. Zmiany w cenach i produktach 

Mogę zmieniać ceny, wycofywać produkty, dodawać nowe lub czasowo oferować produkty nieodpłatnie wszystkim lub wybranym kupującym. Nie wpływa to na wcześniejsze zamówienia i umowy.

  6. Opinie

W prowadzonych przeze mnie kontach w mediach społecznościowych możesz przeczytać opinie klientów o produktach i usługach. Zapewniam prawdziwość opinii przez publikowanie jedynie opinii od osób, które faktycznie są moimi klientami.

  7. Faktury

Do każdego zamówienia wystawiam fakturę lub rachunek w wersji elektronicznej lub papierowej (imienną lub na firmę), którą wysyłam do 15. dnia kolejnego miesiąca po miesiącu dostawy/wykonania usługi/zgłoszenia żądania. Złożenie zamówienia oznacza zgodę na wysłanie dokumentu sprzedaży w formie elektronicznej na adres poczty elektronicznej kupującego podany w zamówieniu.

§ 4. TOWARY I TOWARY NA ZAMÓWIENIE

  1. Co to jest towar

Towary to gotowe rzeczy fizyczne, które możesz u mnie zamówić.

  2. Co to jest towar na zamówienie

Mogę wykonać dla Ciebie towar nieprefabrykowany, na indywidualne zamówienie, wg Twojej specyfikacji i wytycznych lub dla zaspokojenia Twoich indywidualnych potrzeb.

  3. Oświadczenie kupującego

Zamawiając towar na zamówienie oświadczasz, że zapoznałeś się z moimi realizacjami i umiejętnościami, stosowanymi technikami i stylistyką twórczości i nie wnosisz do nich zastrzeżeń.

4. Zadatek

W przypadku towarów na zamówienie pobieram zadatek w rozumieniu art. 394 ustawy kodeks cywilny w wysokości 20% (słownie dwudziestu procent) ceny. Zadatek należy opłacić w terminie 3 dni roboczych od zawarcia umowy. Pozostałą część ceny należy uiścić po wykonaniu towaru.

  5. Akceptacja

Po wykonaniu towaru na indywidualne zamówienie, okażę ci go w formie zdjęcia lub za pomocą środków porozumiewania na odległość, w celu akceptacji.

6. Poprawki

W ramach ceny, masz możliwość dwukrotnego, zbiorczego zgłoszenia uwag/poprawek. Zbiorcze zgłoszenie oznacza przekazanie wszystkich uwag/poprawek w jednej wiadomości e-mail, wysłanej na mój adres e-mail wskazany na wstępie. Poprawki/uwagi nie mogą zmieniać założeń początkowych i zaakceptowanych przed ich zgłoszeniem ustaleń i cech towaru, a także – w przypadku oddania etapami – odebranych wcześniej bez zastrzeżeń etapów.

  7. Dalsze poprawki

Wszelkie dalsze uwagi/poprawki, wymagają osobnego uzgodnienia i mogą zostać wprowadzone za dodatkowym, wskazanym przeze mnie wynagrodzeniem lub po zatwierdzeniu poprawek bez pobrania dodatkowego wynagrodzenia, ustalane indywidualnie.

§ 5. DOSTAWA TOWARÓW

1. Metody dostawy

Możesz wybrać następujące metody dostawy:

  • InPost
  • DHL
  • DPD
  • Paczka Orlen
  • Poczta Polska.

  2. Dokąd wysyłam

Oferuję dostawę na terenie Polski. Jeśli interesuje Cię wysyłka zagraniczna, skontaktuj się ze mną na jeden ze sposobów wskazanych na wstępie.

  3. Kto płaci za dostawę

Ponosisz koszt dostawy, chyba że wyraźnie wskażę, że jest inaczej.

  4. Termin realizacji

Po zawarciu umowy dotyczącej gotowego towaru, wysyłam zamówienie w terminie do 7 dni roboczych od zawarcia umowy. W przypadku towarów za zamówienie, wysyłka nastąpi w uzgodnionym z Tobą terminie, wskazanym w podsumowaniu zamówienia.

  5. Zamówienie kilku towarów

W przypadku złożenia zamówienia obejmującego towary z różnym terminem realizacji, wiążący jest najdłuższy z terminów wskazanych dla poszczególnych zamawianych towarów.

  6. Co, jeśli nie odbierzesz przesyłki

W przypadku nieodebrania towaru/odmowy odebrania towaru, możesz zostać zobowiązany do naprawienia wynikłej stąd szkody.

  7. Co, jeśli przesyłka jest uszkodzona

Jeśli, odbierając przesyłkę zauważysz, że jest naruszona, najlepiej sprawdzić ją w obecności kuriera i – w razie potrzeby – spisać protokół szkody. Nie jest to jednak warunkiem skorzystania z uprawnień konsumenta.

§ 6. JAK ZAMÓWIĆ PRODUKT

Jeśli chcesz, bym wykonała produkt na Twoje indywidualne zamówienie lub zainteresował Cię jeden z dostępnych na moim profilu Instagram, nie ma problemu! Postępuj zgodnie z poniższą instrukcją.

  1. Napisz do mnie

Widziałeś gdzieś mój produkt? Interesuje Cię podobny lub masz własny pomysł, co mogłabym dla Ciebie wykonać? Prześlij mi zdjęcie, link lub opisz swój pomysł, kontaktując się ze mną na jeden ze sposobów wskazanych na wstępie, a ja udzielę Ci wszelkich informacji, lub jeśli chcesz złożyć zamówienie na produkt, który oferuję na koncie Instagram.

  2. Ustal szczegóły

Ustal ze mną szczegóły zamówienia, takie jak przedmiot zamówienia, czas wykonania, cena, sposób i koszt wysyłki.

  3. Potwierdź

Na wskazany przez Ciebie adres e-mail prześlę podsumowanie Twojego zamówienia. Aby zamówić, potwierdź w odpowiedzi swoje dane, złożenie zamówienia wskazanej treści i akceptację regulaminu oraz złożenie ewentualnych innych oświadczeń i dokonaj wskazanej we wiadomości płatności. Wysłanie potwierdzenia oznacza złożenie zamówienia z obowiązkiem zapłaty na warunkach tego Regulaminu.

  4. Zapłać

Możesz zapłacić przelewem bankowym lub za pobraniem. Opłać zamówienie w ciągu 3 dni na rachunek bankowy prowadzony w banku PeKaO S.A., numer rachunku: 25 1240 4315 1111 0010 2323 0902.
Dokonanie zapłaty jest warunkiem zawarcia umowy. W przypadku braku płatności w tym czasie, zamówienie zostanie anulowane.

§ 8. ZAWARCIE UMOWY

  1. Kiedy umowa jest zawarta

W ciągu 7 dni roboczych od otrzymania zamówienia i zaksięgowania płatności przyjmuję ofertę zawarcia umowy i wysyłam Ci potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji, otrzymania płatności i zawarcia umowy w formie wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej wskazany przez Ciebie. Umowa zostaje zawarta z chwilą dostarczenia Ci tej wiadomości.

  2. Czego dotyczy umowa 

Umowa dotyczy dostarczenia produktu lub wykonania usługi za zapłatę ceny. Umowa zostaje zawarta, gdy zaakceptuję Twoją chęć zakupu (otrzymasz ode mnie wiadomości e-mail z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia i zawarcia umowy).

3. Warunki zawarcia umowy

Warunkiem zawarcia umowy jest złożenie zamówienia, skuteczne dokonanie płatności w terminie 3 dni roboczych od złożenia zamówienia i przyjęcie zamówienia. Płatność jest dokonana w chwili uznania konta sprzedającej.

  4. Anulowanie Zamówienia

Mam prawo nie przyjąć zamówienia lub anulować je w całości lub w części, o czym poinformuję Cię na adres e-mail, wskazany w zamówieniu. W takim wypadku umowa nie zostaje zawarta. Niezwłocznie, nie później niż w terminie 7 dni od wysłania wiadomości o anulowaniu zamówienia, zwrócę Ci płatność, w zakresie w jakim umowa nie została zawarta.

  5. Prawdziwość danych

Korzystając z Platformy bądź usługodawcy poczty elektronicznej, jesteś zobowiązany do podania prawdziwych danych. Ponosisz odpowiedzialność za ewentualne podanie nieprawdziwych danych. Gdy dane w zamówieniu są nieprawdziwe lub budzą uzasadnione wątpliwości, poinformuję Cię o tym w celu wyjaśnienia. W razie braku odpowiedzi lub potwierdzenia nieprawdziwości danych, mogę anulować zamówienie.

§ 9. ZGODNOŚĆ TOWARU Z UMOWĄ

  1. Obowiązek dostarczenia towaru zgodnego z umową

Jestem zobowiązana dostarczyć Ci towar zgodny z umową. Jeśli jednak zdarzy się tak, że towar nie będzie zgodny z umową, a Ty jesteś konsumentem lub przedsiębiorcą na prawach konsumenta, masz prawo skorzystać z uprawnień opisanych poniżej i w Ustawie o prawach konsumenta. Do pozostałych kupujących nie stosuje się poniższych postanowień.

  2. Moja odpowiedzialność

Ponoszę odpowiedzialność za brak zgodności towaru z umową istniejący w chwili jego dostarczenia, o ile ujawni się on w ciągu dwóch lat od dostarczenia. Jeśli termin przydatności towaru jest dłuższy, odpowiedzialność jest wydłużona do upływu tego terminu. Jeśli umowa dotyczy towaru niepełnowartościowego, a Ty wyraźnie i odrębnie zaakceptowałeś brak konkretnej cechy Towaru, jej brak nie stanowi podstawy mojej odpowiedzialności.

  3. Czego możesz żądać

Jeżeli Towar jest niezgodny z umową, możesz żądać doprowadzenia go do zgodności z Umową przez naprawę lub wymianę.

  4. Jak zgłosić?

Zgłoszenia niezgodności z umową możesz dokonać w dowolnej formie, w tym na formularzu reklamacyjnym dostępnym pod adresem Formularz Reklamacyjny, wysyłając wypełniony formularz na adres e-mail wskazany na wstępie.

  5. Jakie dane podać w zgłoszeniu

W celu sprawnego rozpoznania reklamacji zalecane jest podanie danych umożliwiających identyfikację kupującego i zamówienie (imię i nazwisko, adres do korespondencji, adres e-mail, numer zamówienia, przedmiot zamówienia), wskazanie niezgodności towaru z umową oraz Twoje żądanie.

  6. Rozpoznanie zgłoszenia

Zgłoszenie rozpoznaję w terminie 14 dni od jego otrzymania i w tym terminie informuję Cię o sposobie rozstrzygnięcia na adres e-mail wskazany w trakcie składania zamówienia. Brak odpowiedzi w tym terminie oznacza uznanie Twojego zgłoszenia za uzasadnione.

  7. Wybór sposobu doprowadzenia do zgodności z umową

Jeżeli doprowadzenie do zgodności towaru z umową w sposób wybrany przez Ciebie jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów, wówczas mogę wymiennie dokonać wymiany, gdy żądasz naprawy lub dokonać naprawy, gdy żądasz wymiany.

  8. Doprowadzenie towaru do zgodności z umową

Po otrzymaniu pozytywnej odpowiedzi o możliwości doprowadzenia towaru do zgodności z umową, udostępnij mi towar podlegający naprawie lub wymianie. Dokonam naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie i poniosę związane z tym koszty.

  9. Odmowa doprowadzenia do zgodności z Umową

Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów po mojej stronie, mogę odmówić doprowadzenia towaru do zgodności z umową.

  10. Co po odmowie

Jeżeli towar jest niezgodny z umową i otrzymałeś odmowę doprowadzenia towaru do zgodności z umową, możesz żądać obniżenia ceny albo odstąpić od umowy.

  11. Kiedy jeszcze możesz żądać obniżenia ceny lub odstąpić od umowy

Jeżeli towar jest niezgodny z umową, możesz złożyć oświadczenie o obniżeniu Ceny albo odstąpieniu od Umowy również wtedy, gdy: nie doprowadziłam towaru do zgodności z umową; brak zgodności z umową występuje nadal, mimo że próbowałam doprowadzić towar do zgodności z umową; brak zgodności z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez wcześniejszego żądania naprawy lub wymiany; z poinformowałam Cię lub z okoliczności wynika, że nie doprowadzę towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Ciebie.

  12. Obniżenie ceny

Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej pozostaje wartość towaru niezgodnego z umową do wartości towaru zgodnego z Umową.

  13. Niemożliwość odstąpienia

Nie możesz odstąpić od umowy, jeżeli brak zgodności towaru z umową jest nieistotny.

  14. Zwrot towaru

W razie odstąpienia od umowy, niezwłocznie zwróć towar, odpowiednio go zabezpieczając. Koszty zwrotu pokrywam ja.

  15. Niezgodność z umową części zamówienia

Jeżeli brak zgodności z umową dotyczy jedynie niektórych towarów dostarczonych na podstawie tej samej umowy, możesz odstąpić od umowy jedynie w odniesieniu do tych towarów, chyba że odpowiednie przepisy przewidują inną możliwość.

  16. Zwrot wpłaty

Jeśli odstąpisz od umowy lub skorzystasz z obniżenia ceny, wpłatę lub jej odpowiednią część zwracam Ci niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy lub obniżeniu ceny, przy czym mogę wstrzymać się do momentu otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania (w przypadku odstąpienia).
Zwrot nastąpi przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użyłeś, chyba że zgodzisz się na inny sposób zwrotu. Zwrot wpłaty nie wiąże się dla Ciebie z żadnymi kosztami.

§ 10. ODSTĄPIENIE OD UMOWY

  1. Kto może odstąpić od umowy?

Możesz odstąpić od umowy jedynie, jeśli jesteś konsumentem lub przedsiębiorcą na prawach konsumenta, z wyjątkami opisanymi poniżej.

  2. Kiedy nie możesz odstąpić od umowy

Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje, gdy umowa dotyczy:

  • towarów na indywidualne zamówienie,
  • towarów ulegających szybkiemu zepsuciu lub mających krótki termin przydatności do użycia,
  • towarów dostarczanych w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
  • towarów, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostały nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.

  3. Jak odstąpić od umowy na odległość

Masz 14 dni na odstąpienie od umowy zawartej na odległość, bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkami opisanymi poniżej. Wystarczy, że poinformujesz mnie o skorzystaniu z tego prawa przed upływem terminu.

  4. Co się dzieje po odstąpieniu

Po odstąpieniu umowę uważamy za niezawartą. W przypadku odesłania towaru, odpowiednio go zabezpiecz. Koszty zwrotu pokrywasz Ty.

  5. Zwrot płatności 

Po odstąpieniu od umowy, zwracam Ci uiszczoną wpłatę, w tym koszty dostawy (jeśli je poniosłeś) – do wysokości najtańszego oferowanego sposobu dostawy – niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, przy czym mogę wstrzymać się do momentu otrzymania towaru lub dowodu jego odesłania (w przypadku odstąpienia). Jeżeli wybrałeś sposób dostarczenia inny niż najtańszy sposób dostarczenia oferowany w sklepie, zwracam Ci opłatę za dostarczenie w wysokości równej najtańszemu sposobowi dostarczenia. Zwrot nastąpi przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użyłeś, chyba że zgodzisz się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla Ciebie z żadnymi kosztami.

§ 11. PRZEDSPRZEDAŻ I AKCJE PROMOCYJNE

  1. Co to jest przedsprzedaż

Przedsprzedaż to zaproszenie do zwarcia umowy dotyczącej wybranych produktów, przed oficjalnym wprowadzeniem ich do sprzedaży. Zasady przedsprzedaży mogą być określone odrębnie, np. w osobnym regulaminie.

  2. Kiedy dostaniesz produkt z przedsprzedaży

O przybliżonym terminie realizacji zamówienia poinformuję Cię przed jego złożeniem.

  3. Zmiany w dostawie 

Jeśli termin realizacji lub inne warunki przedsprzedaży ulegną zmianie, powiadomię Cię o tym na adres e-mail wskazany podczas składania zamówienia. Jeśli nie akceptujesz tych zmian, możesz odstąpić od umowy bez ponoszenia kosztów.

  4. Akcje promocyjne 

Mogę organizować ograniczone czasowo obniżki cen, udzielać rabatów i oferować produkty nieodpłatne wszystkim lub wybranym kupującym (akcje promocyjne). Zasady akcji promocyjnych mogą być określone odrębnie, np. w osobnym regulaminie.

  5. Przedsprzedaż a akcje promocyjne 

Przedsprzedaż nie łączy się z akcjami promocyjnymi, chyba że wskazałam inaczej.

  6. Jak kupić

Produkt objęty przedsprzedażą lub akcją promocyjną możesz zamówić tak samo, jak pozostałe produkty.

  7. Jak działa przedsprzedaż i akcje promocyjne? 

Zasady przedsprzedaży i akcji promocyjnych mają zastosowanie tylko do zakupów dokonanych w ramach danej przedsprzedaży/akcji promocyjnej i w czasie jej obowiązywania.

  8. Ograniczenia

Możliwość skorzystania z przedsprzedaży lub akcji promocyjnej może zależeć od dostępności produktów.

  9. Najniższa cena w ciągu ostatnich 30 dni

W każdym przypadku informowania o obniżeniu ceny produktu, poinformuję Cię o obniżonej cenie oraz o najniższej cenie, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. Jeżeli dany produkt jest oferowany do sprzedaży w okresie krótszym niż 30 dni, poinformuję Cię o najniższej cenie produktu w tym czasie.

§ 12. USŁUGI ŚWIADCZONE DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

  1. Dodatkowe usługi związane z działaniem platformy.

Obowiązuje Cię regulamin udostępniany przez platformę Instagram.
Kiedy korzystasz z serwisu i sklepu, realizuję dla Ciebie bezpłatnie dodatkowe usługi umożliwiające:

  • złożenie zamówienia i zawarcia umowy,
  • założenia i utrzymywanie konta użytkownika,
  • możliwość dokonania płatności elektronicznej,
  • udostępnienie nieodpłatnie treści cyfrowych (w tym newslettera),
  • kontakt przez formularz kontaktowy,

dostarcza funkcjonalności umożliwiające skuteczne korzystanie z serwisu i sklepu.

  2. Udostępnienie zasad

Nieodpłatnie udostępniam Ci zasady świadczenia powyższych usług przed zawarciem umowy o ich świadczenie (ten Regulamin i Regulamin dostarczania Newslettera i Lead magnet
).

  3. Bezpieczeństwo 

Podejmuję odpowiednie działania, by zapobiegać pozyskiwaniu danych osobowych przez osoby nieuprawnione.

  4. Problemy techniczne

Jeśli zauważysz jakiekolwiek problemy techniczne w serwisie lub sklepie, daj mi znać, kontaktując się ze mną na jeden ze sposobów wskazanych na wstępie.

  5. Aktualizacje i prace techniczne 

Czasem mogę prowadzić w serwisie prace techniczne i informatyczne, by go ulepszać, aktualizować, rozwijać lub usuwać problemy. Może się wiec zdarzyć tak, że korzystanie z serwisu będzie chwilowo utrudnione.

  6. Czego potrzebujesz, żeby złożyć zamówienie

Aby złożyć zamówienie, potrzebujesz:

  • dostępu do internetu,
  • dowolnego aktualnego systemu operacyjnego,
  • aktualnej przeglądarki internetowej z obsługą plików cookies,
  • aktywnego konta poczty e-mail
  • aktywnego konta Instagram.

  7. Jak zawierać i rozwiązywać umowę

Zawarcie i rozwiązanie umowy o świadczenie usług świadczonych drogą elektroniczną jest bezpłatne i możliwe w każdym momencie. Umowa zostaje zawarta z chwilą rozpoczęcia korzystania z usług i rozwiązana z chwilą zakończenia korzystania. Użytkownik, który nie akceptuje zmiany Regulaminu, o której został poinformowany zgodnie z Regulaminem, może w każdej chwili zaprzestać korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną.

  8. Potrzebujesz pomocy 

Jeśli masz problemy techniczne, chcesz zrezygnować z usług świadczonych drogą elektroniczną lub zareklamować je, skontaktuj się ze mną w dowolny sposób, korzystając z danych wskazanych na wstępie.

  9. Co powinno zawierać Twoje zgłoszenie 

W celu sprawnego rozpoznania zgłoszenia zalecane jest podanie danych umożliwiających identyfikację Ciebie (imię i nazwisko, adres do korespondencji, adres e-mail, numer zamówienia, przedmiot zamówienia) oraz wskazanie czego dotyczy zgłoszenie.

  10. Rozpoznanie zgłoszenia

Zgłoszenie rozpoznaję w terminie 14 dni od jego otrzymania i w tym terminie informuję Cię o sposobie rozstrzygnięcia na adres e-mail wskazany w zgłoszeniu.

  11. Zachowuj się odpowiedzialnie 

Korzystaj z platformy zgodnie z jej przeznaczeniem, przepisami prawa i dobrymi obyczajami. Nie zakłócaj jej funkcjonowania i nie przesyłaj treści o charakterze bezprawnym.

  12. Szanuj prawa autorskie i własność intelektualną 

Korzystając z serwisu i z produktów, szanuj prawa autorskie i własność intelektualną moją oraz innych osób.

§ 13. UMOWY Z PRZEDSIĘBIORCAMI

  1. Odpowiedzialność

Wobec kupującego niebędącego konsumentem lub przedsiębiorcą na prawach konsumenta odpowiedzialność z tytułu braku zgodności z umową i rękojmi oraz prawo odstąpienia od umowy są wyłączone, a moja odpowiedzialność ogranicza się do wysokości kwoty wpłaconej za zamówienie i koszty dostawy; nie ponoszę odpowiedzialności za utracone korzyści.

  2. Obowiązek zbadania przesyłki

Kupujący, będący przedsiębiorcą jest zobowiązany zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy danym rodzaju przesyłki. Korzyści i ciężary związane z produktem, a także niebezpieczeństwo jego utraty lub uszkodzenia przechodzą na przedsiębiorcę w chwili wydania przesyłki przewoźnikowi. Przedsiębiorca powinien niezwłocznie dokonać czynności służących ustaleniu odpowiedzialności przewoźnika.

§ 14. TREŚCI UŻYTKOWNIKÓW

  1. Jakie treści są niedozwolone

Niedozwolone jest przekazywanie przez użytkowników treści niezgodnych z prawem Unii Europejskiej lub danego państwa członkowskiego oraz treści niezgodnych z Regulaminem (łącznie: treści niedozwolone).

  2. Jakie treści są niezgodne z Regulaminem

Treściami niezgodnymi z Regulaminem są treści:

  • niezgodne z postanowieniami niniejszego Regulaminu lub nielegalne zgodnie z definicją zawartą w akcie o usługach cyfrowych,
  • mające charakter spamu, zawierające reklamy lub promujące produkty/usługi/działalności mogące być uznane za konkurencyjne do produktów/usług/działalności Sprzedającej,
  • niezwiązane z prowadzoną sprzedażą,
  • propagujące przemoc, agresję, znieważające, zniesławiające, dyskryminujące lub w jakikolwiek sposób nieetyczne lub niebezpieczne,
  • obraźliwe, wulgarne niezgodne z dobrymi obyczajami i zasadami współżycia społecznego oraz netykietą, rozumianą jako zbiór zasad poprawnego i bezpiecznego zachowania w Internecie,
  • naruszające prawa autorskie lub dobra osobiste, w tym prawo do wizerunku, Sprzedającej lub osób trzecich,
  • naruszające zasady wystawiania opinii opisane w § 3 ust. 6 i Regulaminie opinii.

  3. Moderacja treści w Serwisie

  • Na czym polega moderacja
    Mogę monitorować i weryfikować treści zamieszczone przez użytkowników w postach mojego konta Instagram i podejmować odpowiednie działania w związku z treściami niedozwolonymi. Nie mam jednak obowiązku monitorowania treści ani aktywnego badania ich legalności. Moderacja przebiega w sposób niezautomatyzowany, niearbitralny, obiektywny i proporcjonalny oraz z zachowaniem należytej staranności.
  • Czemu służy moderacja
    Moderacja ma na celu w szczególności wykrywanie, identyfikowanie i zwalczanie niedozwolonych treści, przekazywanych przez użytkowników.
  • Sposób postępowania z niedozwolonymi treściami
    Jeśli uzyskam wiedzę lub wiadomość, że w serwisie znajdują się przekazane przez użytkownika treści niedozwolone, bezzwłocznie podejmuję odpowiednie działania.

  4. Co grozi za umieszczenie w Serwisie niedozwolonej treści

W przypadku przekazania przez użytkownika treści niedozwolonej lub innego zachowania użytkownika niezgodnego z Regulaminem, mogę podjąć decyzję o:

  • usunięciu/uniemożliwieniu dostępu/ograniczeniu widoczności treści niedozwolonej,
  • czasowym zawieszeniu lub zakończeniu świadczenia usługi lub jej części na rzecz użytkownika.

  5. Jak zgłosić niedozwoloną treść

Jeśli zauważysz, że w serwisie znajduje się treść, którą uważasz za niedozwoloną, możesz poinformować mnie o tym, wysyłając do mnie wiadomość prywatną na platformie Instagram.
Zgłoszenie powinno zawierać:

  • wyjaśnienie, dlaczego uważasz daną treść za treść niedozwoloną,
  • wskazanie, gdzie znajduje się treść niedozwolona (np. podanie dokładnego adresu URL i/lub ewentualnie dodatkowych informacji umożliwiających identyfikację jej lokalizacji),
  • imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail zgłaszającego, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3-7 dyrektywy 2011/93/UE,
  • oświadczenie potwierdzające, że wg wiedzy i dobrej wiary zgłaszającego, wskazane w zgłoszeniu informacje i zarzuty są prawidłowe i kompletne.

  6. Przyjęcie zgłoszenia

Zgłoszenie jest podstawą do podjęcia odpowiednich działań i zastosowania sankcji, jeżeli zawiera wszystkie niezbędne informacje, w tym umożliwia stwierdzenie – bez szczegółowej analizy prawnej – że zgłoszona treść jest niedozwoloną treścią.

Jeżeli zgłoszenie jest prawidłowe i zawiera adres elektroniczny zgłaszającego, niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni, informuję zgłaszającego o przyjęciu zgłoszenia.
Jeżeli zgłoszenie jest niekompletne, niepoprawne lub w inny sposób nie pozwala na jego weryfikację, mogę wezwać zgłaszającego do jego uzupełniania/poprawy.

  7. Jak i kiedy rozpoznaję zgłoszenie

Decyzję w sprawie zgłoszenia wydaję bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 14 dni od otrzymania prawidłowego zgłoszenia i informuję o niej zgłaszającego i inne osoby zainteresowane, o ile zgłoszenie zawiera elektroniczne dane umożliwiające kontakt ze zgłaszającym, informując przy tym o możliwości odwołania się od decyzji.

  8. Uzasadnienie decyzji

Uzasadnienie decyzji zawiera co najmniej:

  • Wskazanie, czy decyzja obejmuje usunięcie treści, uniemożliwienie dostępu do nich, depozycjonowanie lub ograniczenie widoczności treści lub zawieszenie lub zakończenie płatności pieniężnych odnoszących się do takich treści albo nakłada inne środki, o których mowa w Regulaminie, oraz, w stosownych przypadkach, zakres terytorialny decyzji i okres jej obowiązywania,
  • fakty i okoliczności, na podstawie których podjęto decyzję, w tym w stosownych przypadkach informację, czy decyzję podjęto na podstawie zgłoszenia czy na podstawie dobrowolnych czynności sprawdzających prowadzonych z własnej inicjatywy oraz, gdy jest absolutnie niezbędne, tożsamość zgłaszającego,
  • w stosownych przypadkach informacje na temat wykorzystania zautomatyzowanych środków podczas podejmowania decyzji, w tym informację, czy decyzję podjęto w odniesieniu do treści wykrytych lub zidentyfikowanych z wykorzystaniem zautomatyzowanych środków,
  • jeżeli decyzja dotyczy potencjalnie niedozwolonych treści, wskazanie podstawy prawnej, a w przypadku niezgodności z Regulaminem, odpowiedniego postanowienia Regulaminu, na której opiera się decyzja, oraz wyjaśnienia dotyczące powodów, dla których na tej podstawie uznaje się dane treści za treści niedozwolone,
  • jasne i przyjazne dla użytkownika informacje na temat możliwości odwołania się od decyzji.

  9. Odwołanie od decyzji

Użytkownik, który przekazał treść objętą decyzją oraz zgłaszający, mogą złożyć odwołanie od decyzji w terminie 14 dni od otrzymania decyzji, wysyłając je na adres artstudio@izaciaston.pl.
Odwołanie powinno zawierać:

  • imię i nazwisko lub nazwę osoby lub podmiotu odwołującego oraz adres e-mail lub inne dane kontaktowe,
  • wskazanie nieprawidłowości decyzji,
  • uzasadnienie odwołania.

  10. Przyjęcie odwołania

Jeżeli odwołanie jest prawidłowe i zawiera adres elektroniczny zgłaszającego, niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni, informuję odwołującego się o przyjęciu odwołania. Jeżeli odwołanie jest niekompletne, niepoprawne lub w inny sposób nie pozwala na jego rozpoznanie, mogę wezwać odwołującego się do jego uzupełniania/poprawy.

  11. Rozpoznanie odwołania

Odwołania od decyzji dotyczących treści niedozwolonych rozpoznaję w terminie 14 dni od otrzymania prawidłowo złożonego odwołania, w sposób niearbitralny, obiektywny oraz z zachowaniem należytej staranności. Rozpoznanie odwołania następuje w sposób niezautomatyzowany, poprzez jego weryfikację przez Sprzedającą lub osoby działające w jej imieniu. Od decyzji wydanej w wyniku odwołania nie przysługuje odwołanie.

  12. Powiadomienie właściwych organów

W przypadku uzasadnionego podejrzenia, że popełniono, popełnia się lub może dojść do popełnienia przestępstwa zagrażającego życiu lub bezpieczeństwu osoby lub osób, informuję o tym właściwe organy ścigania lub organy sądowe.

§ 15. PRAWO AUTORSKIE I LICENCJA

  1. Co jest chronione prawem autorskim 

Wszystkie prezentowane w sklepie i na prowadzonych przeze mnie kontach w mediach społecznościowych produkty, wraz z ich nazwami, zdjęciami i opisami, znaki towarowe, a także publikowane treści, formularze, dokumenty, stanowią lub mogą stanowić utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych i podlegają ochronie prawnej. Właścicielką tych praw do tych utworów jestem ja lub osoby trzecie (w takim przypadku posiadam stosowne prawa do ich wykorzystywania).

  2. Niedozwolone działania

Niedozwolone jest naruszanie praw autorskich do produktów, zdjęć, treści i innych materiałów, w szczególności ich kopiowanie i rozpowszechnianie, w tym dalsze udostępnianie bez zgody mojej lub innych osób uprawnionych.
Niedozwolone jest kopiowanie zewnętrznej postaci towarów, za pomocą technicznych środków reprodukcji, które może wprowadzić klientów w błąd co do tożsamości producenta lub produktu (naśladownictwo), a także wszelkie inne zachowania stanowiące czyny nieuczciwej konkurencji wskazane w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

3. Prawa do regulaminu

Ten Regulamin i inne używane przeze mnie w związku z moją działalnością dokumenty są chronione prawem autorskim. Jego kopiowanie w całości lub w części i używanie do własnych celów komercyjnych jest niedozwolone.

§ 16. ROZWIĄZYWANIE SPORÓW

  1. Mediacja

Wszelkie ewentualne spory związane z umowami między nami, możemy spróbować wyjaśnić w postępowaniu mediacyjnym.

  2. Dla konsumentów

Jeśli jesteś Konsumentem, możesz zasięgnąć pomocy specjalnych organów, takich jak:

  • Stały Polubowny Sąd Konsumencki,
  • Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej,
  • Powiatowy lub Miejski Rzecznik Praw Konsumenta.

  3. Gdzie znaleźć zasady 

Zasady zgłaszania i rozpatrywania sporów znajdziesz w siedzibach i na stronach internetowych tych organów.

  4. Więcej informacji 

Więcej informacji na temat polubownego rozwiązywania sporów konsumenckich znajdziesz na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.polubowne.uokik.gov.pl/.

§ 17. DANE OSOBOWE I PLIKI COOKIES

  1. Kto jest administratorem danych

Jestem administratorem Twoich danych osobowych, moje dane identyfikacyjne i kontaktowe jako administratora znajdziesz na wstępie (dane sprzedającej).

  2. Jakie dane i w jakim celu przetwarzam

Przetwarzam Twoje dane osobowe niezbędne do prawidłowej realizacji umowy, usług lub podjęcia innych działań z nimi związanych. Szczegółowe informacje znajdują się w Polityce prywatności dostępnej w zakładce „Polityka prywatności”.

  3. Pliki cookies

Serwis wykorzystuje technologię plików cookies na zasadach opisanych w polityce prywatności.

§ 18. WYJAŚNIENIE POJĘĆ

Poniżej, dla uniknięcia wątpliwości, wyjaśniam Ci znaczenie pewnych słów, których używam w Regulaminie:

Akt o usługach cyfrowych – rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2022/2065 z dnia 19 października 2022 r. w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE;

Cena – wartość produktów, wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą składając zamówienie, jesteś zobowiązany zapłacić;
Formularz zamówienia – dostępny w sklepie formularz, za pomocą którego możesz złożyć zamówienie w sklepie;
Konsument – osoba fizyczna, zawierająca umowę niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową (zgodnie z treścią art. 221 kodeksu cywilnego);

Koszyk – rozszerzenie serwisu, zawierające informacje o produktach wybranych przez Ciebie do zamówienia oraz cenie i umożliwiające modyfikację zamówienia, oraz dodanie kuponu rabatowego;

Newsletter – bezpłatna usługa świadczona drogą elektroniczną w rozumieniu art. 2 pkt 4 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną za zgodą osoby fizycznej, polegająca na przesyłaniu wiadomości e-mail zawierających informacje o nowościach, promocjach, produktach, w tym informacje handlowe;

Platforma – platforma społecznościowa Instagram oraz strona www na której prezentuję produkty i/lub która umożliwia złożenie zamówienia i zawieranie umów na odległość

Podsumowanie zamówienia – przesyłany przeze mnie we wiadomości e-mail komplet informacji o zamówieniu, którego potwierdzenie oznacza złożenie zamówienia z obowiązkiem zapłaty;

Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osobą prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową;

Przedsiębiorca na prawach konsumenta – osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej;

Przedsprzedaż – oferowany w sklepie, dotyczący konkretnego produktu i ograniczony czasowo sposób zawarcia umowy przed pierwszym udostępnieniem danego produktu do sprzedaży w sklepie.
Serwis – strona internetowa dostępna pod adresem domeny izaciaston.pl wraz z jej rozszerzeniami.
Sklep – sklep internetowy dostępny w serwisie pod adresem _____________, przez który możesz złożyć zamówienie;
Towar niepełnowartościowy – Towar, którego konkretna cecha odbiega od wymogów zgodności z umową określonych u Ustawie o prawach konsumenta;
Treści – informacje przekazywane lub przechowywane na żądanie użytkownika na platformie, w tym w postaci słownej, graficznej lub innej.

Treści niedozwolone – Treści niezgodne z prawem Unii Europejskiej lub
jakiegokolwiek państwa członkowskiego (zgodnie z definicją aktu o usługach cyfrowych) oraz treści niezgodne z Regulaminem.
Ty/Użytkownik – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale posiadająca zdolność prawną składająca Zamówienie i zawierająca Umowę;

Umowa – umowa sprzedaży zawierana na odległość, dotycząca produktów, zawarta pomiędzy mną a Tobą, po złożeniu przez Zamówienia, dokonaniu zapłaty i jego przyjęcia przeze mnie;

Umowa zawarta na odległość – umowa zawarta bez jednoczesnej, fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość (w tym przez Internet);
Usługi świadczone drogą elektroniczną – usługi świadczone przeze mnie drogą elektroniczną w rozumieniu art. 2 pkt 4 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, w tym m.in. formularz kontaktowy, formularz zamówienia, konto, koszyk, newsletter, umożliwienie złożenia zamówienia, dokonania płatności, zawarcia umowy;

Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta;

Zamówienie – Twoje oświadczenie woli o chęci zawarcia ze mną umowy na odległość.

§ 19. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

  1. Data publikacji

Ten regulamin obowiązuje od dnia 22.05.2025.

  2. Zmiany regulaminu i wersje archiwalne

Mogę wprowadzać zmiany w regulaminie. Zmiany nie mają zastosowania do umów zawartych przed ich wejściem w życie. Archiwalne wersje Regulaminu będą dostępne w serwisie pod tekstem aktualnego Regulaminu w postaci linków umożliwiających pobranie. Jeśli posiadasz konto w serwisie, poinformuję Cię o planowanych zmianach Regulaminu na przypisany do konta adres e-mail.

  3. Jak poinformuję Cię o zmianie Regulaminu

O zmianie Regulaminu poinformuję Cię z 2 – dniowym wyprzedzeniem przez umieszczenie w serwisie nowego tekstu Regulaminu i daty jego wejścia w życie.

  4. Właściwość sądu

Ewentualne spory pomiędzy nami, które nie zostaną rozwiązane polubownie, zostaną przekazane do rozstrzygnięcia sądowi właściwemu ze względu na moją siedzibę. Jeśli jesteś konsumentem lub przedsiębiorcą na prawach konsumenta, właściwy sąd określają przepisy kodeksu postępowania cywilnego.

  5. Właściwość prawa

Umowy pomiędzy nami zawierane są w języku polskim i mają do nich zastosowanie przepisy prawa polskiego. Do spraw nieuregulowanych w Regulaminie stosuje się przepisy powszechnie obowiązującego prawa.

  6. Prawa konsumentów

Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu w żaden sposób ograniczyć lub wyłączyć uprawnień Konsumentów i Przedsiębiorców na prawach konsumentów, przewidzianych w Ustawie o prawach konsumenta. W razie niezgodności jakichkolwiek zapisów niniejszego Regulaminu z Ustawą o prawach konsumenta, stosuje się przepisy tej Ustawy. Do konsumentów i przedsiębiorców na prawach konsumenta nie stosuje się przepisów księgi trzeciej tytułu XI działu II ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.

  7. Udostępnienie Regulaminu

Nieodpłatnie udostępniam Ci ten Regulamin przed złożeniem zamówienia oraz przesyłając o na adres e-mail wskazany w zamówieniu. Możesz go pobrać i dowolnie odtwarzać. Nie możesz go jednak uważać do własnych celów zarobkowych.

 

Załącznik nr 1 do Regulaminu: Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy

Załącznik nr 2 do Regulaminu: Wzór formularza reklamacyjnego

Załącznik nr 3 do Regulaminu: Wzór formularza zgłoszenie treści